Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Loisirs --- Ontspanning --- Vrijetijdsbesteding --- vrije tijd --- handleiding --- 21ste eeuw (x) --- C5 --- landbouw --- creatieve expressie --- 624.8 --- Craqueleren --- Granietverf --- Ijzerdraad --- Knutselen --- Papier --- Sjabloneren --- Theelichtjes --- Verf --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven
Choose an application
Choose an application
Industrial sociology --- Part-time employment --- Social integration --- Unemployment --- Arbeid. --- Sociale integratie. --- Sociology of work --- Arbeids- en organisatiesociologie --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- 316.621 --- 351.83*2 --- 364.23 --- arbeid --- filosofie van de arbeid --- vrijetijdsbesteding --- #SBIB:316.334.2A300 --- 202 --- 332.0 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- #A0211A --- 364.23 Maatschappelijke problemen tengevolge arbeid, werkloosheid, vrije tijd --- Maatschappelijke problemen tengevolge arbeid, werkloosheid, vrije tijd --- 316.621 Sociale participatie --- Sociale participatie --- 351.83*2 Deeltijdse arbeid. Deeltijdsleren. Sociale promotie. Uitzendarbeid. Loopbaanonderbreking. Kredieturen. Vrijwilligerswerk. Arbeidsflexibiliteit --- Deeltijdse arbeid. Deeltijdsleren. Sociale promotie. Uitzendarbeid. Loopbaanonderbreking. Kredieturen. Vrijwilligerswerk. Arbeidsflexibiliteit --- Joblessness --- Employment (Economic theory) --- Full employment policies --- Labor supply --- Manpower policy --- Right to labor --- Underemployment --- Alternative work schedules --- Employment, Part-time --- Part-time work --- Flexible work arrangements --- Inclusion, Social --- Integration, Social --- Social inclusion --- Sociology --- Belonging (Social psychology) --- Industrial organization --- Industries --- 331 --- 379 --- Arbeidssociologie: arbeidsmarkt en werkloosheid: algemeen --- Sociale organisatie --- Arbeid en arbeiders. Algemeenheden. Algemene werken en handboeken --- Social aspects --- Arbeid --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Arbeidsduurvermindering --- Tewerkstellingsbeleid --- Arbeid (werken)
Choose an application
Historiek, inhoud, vorm en opzet Kliksonsbevraging - relevant jongerenonderzoek en theoretische perspectieven - resultaten Vlaamse Kliksonsbevraging 2001 mbt. Vlaamse tiener en zijn vrije tijd - Kliksonsbesluiten
Cliques (Sociology) --- Teenagers --- 316.3 --- Jeugdonderzoek --- Jongeren : vrijetijdsbesteding --- Puberteit --- adolescentie --- jeugdcultuur --- #SBIB:031.AANKOOP --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.7C421 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- 663 Jeugd --- #A0205A --- #gsdbP --- Social cliques --- Small groups --- Social classes --- Social networks --- Adolescents --- Teen-agers --- Teens --- Young adults (Teenagers) --- Youth --- Social conditions --- 159.987 --- 362.8 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Vrijetijdsgebruik: jeugd, adolescenten en vrijetijdsgedrag --- Age group sociology --- jeugd --- vrijetijdsbesteding
Choose an application
In het boek Pret! Leisure en landschap onderzoekt, beschrijft en analyseert Tracy Metz de invloed van de vrijetijdsindustrie op de inrichting van Nederland. Ze richt zich daarbij onder andere op de veranderingen in de historische binnensteden, de vermarkting van de natuur en het cultureel erfgoed, de ontwikkeling van leisure-bestemmingen en attractieparken, maar ook op nieuwe verschijnselen als 'rustrecreatie'. Omdat dit bij uitstek een visueel onderwerp is, zijn in het boek zelfstandige beeldessays opgenomen van de fotografen Janine Schrijver en Otto Snoek, die speciaal voor dit project unieke reportages hebben gemaakt van dit belangrijke sociale en ruimtelijke fenomeen. Pret! biedt diepgang en inzicht zonder academisch of hoogdravend te worden, en zonder van een vooropgezette mening uit te gaan. Iedereen die zich interesseert voor de manier waarop de ruimtelijke inrichting van Nederland zich onder invloed van fun ontwikkelt, zal dit boek met veel interesse lezen. Tracy Metz (1954), van oorsprong Amerikaanse, is journalist bij NRC Handelsblad, waar ze schrijft over architectuur, stedenbouw en landschap. Daarnaast is zij (co-)auteur van de boeken Snelweg/Highways in the Netherlands, De Nieuwe Kaart van Nederland, Nieuwe natuur. Reportages over veranderend landschap en Atlas van de verandering. Nederland herschikt.
landscapes [representations] --- sociology --- globalization --- cities --- art [fine art] --- art theory --- museology --- joy --- Iconography --- agricultural land --- Museology --- Art --- urban development --- public spaces --- Environmental planning --- Architecture --- architecture [discipline] --- leisure --- ruimtelijke ordening --- Sociology of leisure --- Sociology of culture --- Netherlands --- #VCV monografie 2003 --- Nederland --- 685 Vrijetijdsbesteding --- 658 Maatschappij. Overige aspecten --- Landschappen ; parken ; recreatie ; sport ; Nederland --- Vrijetijdsindustrie ; invloed op steden en landschappen --- Bungalowparken ; skihellingen ; megabioscopen ; themaparken --- 711.558 --- 379.8 --- vrijetijdsindustrie --- landschappen --- vrije tijd --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; recreatieterreinen --- vrijetijd --- Biotopen --- Landschappen --- Toerisme --- Vrijetijdsbesteding --- steden --- Landschappen. --- Toerisme. --- Vrijetijdsbesteding. --- steden. --- Steden. --- Ruimtelijke ordening --- Architectuur --- architectuur [vakgebied] --- stadsontwikkeling --- openbare ruimten --- art [discipline] --- comprehensive plans [reports]
Choose an application
'Vizier op agogiek' neemt de lezer mee op verkenning in het gevarieerdetoepassingsgebied van de agogische wetenschappen. Ankerpunt van dezeontdekkingstocht is de in Vlaanderen unieke opleiding Sociale enCulturele Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel.Vijfentwintig auteurs verhalen vanuit ago(lo)gisch perspectief overveelzijdige maatschappelijke thematieken. Telkens gaat het om debestudering of de toepassing van educatief werk met volwassenen, en datin de meest uiteenlopende vormen die de volwassen leefwereld rijk is. Theoretische perspectieven van interculturele communicatie, socialebegeleiding, kunsteducatie, sociale bewegingsagogiek en gerontagogiekworden aangereikt.Agogische praktijken binnen cultuur- en kunstencentra,beroepsopleidingen, het levenslang leren en het brede sociaal-culturelewerk, worden op hun maatschappelijke verdienste onderzocht.Inzicht in het agogisch handelen krijgt de lezer door levendigebeschrijvingen van werkvormen zoals sociaal-artistieke projecten en vandoelstellingen zoals de politieke participatie van ouderen.De interdisciplinaire agogische wetenschappen huldigen het principe 'laatduizend bloemen bloeien'. Dit boek getuigt van deze rijkdom.
Agogiek --- Agologie --- Sociaal-cultureel werk --- Kunst --- Levenslang leren --- Vrije tijd --- Interculturele communicatie --- #PBIB:+67.00 --- #KVHB:Agogiek --- 304 --- agogiek --- kunstencentra --- kunstzinnige opvoeding --- multiculturaliteit --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Bejaardensociologie --- Bejaardenverenigingen --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurbeleid --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Migrantenvrouwen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Seksueel misbruik --- Seksuele delinquenten --- Sociaal-artistiek werk --- Sport --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- etnisch-culturele minderheden --- opvoeding --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- 364.01 --- Agogie --- agologie --- interculturele communicatie --- kunsteducatie voor volwassenen --- sociaal-cultureel werk, bejaarden --- volwassenenvorming --- Sociale agogiek --- Sociale pedagogie - Agogie --- 37.013 --- 007 --- 374.7 --- Agogiek. --- Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal-agogisch werk --- gerontagogie --- levenslang leren --- kunstopvoeding
Choose an application
De Vlaanderen-vakantieganger schetst een gedetailleerd profiel van de toeristen die Vlaanderen als vakantiebestemming bezoeken. Die profielschets wordt opgebouwd op basis van drie marktonderzoeken die Toerisme Vlaanderen recentelijk liet uitvoeren. De marktonderzoeken werden opgedeeld volgens de belangrijkste toeristische entiteiten die Toerisme Vlaanderen in zijn beleid onderscheidt : de kust, de kunststeden en Vlaamse regio's. Binnen elk van die entiteiten werd een uitgebreide enquête gehouden onder een groot aantal aanwezige verblijfstoeristen. Het onderzoek concentreerde zich op de belangrijkste herkomstlanden. De verkregen informatie vormt een essentiële grondstof voor het marketingbeleid van Toerisme Vlaanderen. Ook iedereen die op zoek is naar het profiel van de vakantieganger in Vlaanderen zal inspiratie vinden in dit boek.
Toerisme --- Tourisme --- 338.48 <493> --- 379.85 --- 338.48 --- 658.8 --- Vlaanderen --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Recreatie 79 --- Toerisme 338.48 --- toerisme --- 379.85(493) --- receptief toerisme --- marktonderzoek --- België --- 307.66 --- 383 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 375.12 --- 3e graad b.s.o. --- 3e graad t.s.o. --- Handboek/cursus --- Economie --- handboek --- verblijfstoerisme --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- Toerisme ; Vlaanderen --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten)--België --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Marketing --- toerisme in België --- Statistieken van het toerisme. --- Toerisme. --- (zie ook: beroepseconomie) --- Vrijetijdsbesteding --- statistieken --- statistieken. --- Vlaanderen. --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Statistieken. --- 3e graad b.s.o --- 3e graad t.s.o --- Statistieken van het toerisme
Choose an application
Sociale agogiek --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- Family law. Inheritance law --- minderjarigen --- jeugdrecht --- kinderrechten --- Belgium --- Minors --- Mineurs (Droit) --- 347.15-053.6 <493> --- 252 Mensenrechten --- Kinderrechten --- OCMW (Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn) --- adolescenten --- adoptie --- arbeidsrecht --- criminaliteit --- echtscheiding --- gezinssociologie --- huwelijk --- jeugdbescherming (bijzonder jeugdzorg, jeugdbijstand) --- jeugddelinquentie --- kinderen --- minderjarigheid --- onderwijs --- recht --- samenwonen --- student --- zelfbeschikking --- België --- Jeugdrecht --- Rechten van het kind --- Vlaanderen --- jeugdbescherming --- jeugdwerk --- ouder-kind relatie --- relaties --- wetgeving --- 347.15-053.6 <493> Rechtspositie van de minderjarige--België --- Rechtspositie van de minderjarige--België --- 347 --- 34 --- Minderjarigen --- Jeugdbescherming --- Jeugd --- Rechtspositie --- Minderjarige --- Jongere --- afstamming --- ouderlijk geag --- minderjarigen en bekwaamheid --- juridische bijstand --- minderjarigen en misdrijven --- huwelijk en samenwonen --- opvoeding --- jongeren en vrije tijd
Choose an application
Verschillende auteurs constateren dat er een fundamentele veranderingen plaatsvinden in onze economie. We evolueren naar een beleveniseconomie. In een wereld van overvloed zijn mensen meer op zoek naar psychische behoeftebevrediging: behoefte aan inspiratie, aan het bij een betekenisvolle gemeenschap horen en aan zingeving in het algemeen. Dit boek is geschreven in het licht van dit besef. In Imagineering wordt de stelling geponeerd dat het Amerikaanse antwoord op de nieuwe vragen die deze economsiche situatie oproept, niet zonder meer te kopiëren is naar Europa. Dit boek presenteert het Europese antwoord: authentieke belevingsconcepten in plaats van thematiseren en toevoegen van theater. Het kunnen creëren van belevingswerelden (memorable experiences) die tot de verbeelding blijven spreken, is een onmisbare management'kunst' geworden, de kunst van het raken van het hart. Emotie en fantasie worden cruciale managementvaardigheden. In dit boek worden de instrumenten aangereikt. Imagineering is geschreven voor studenten en leidinggevenden binnen en buiten de leisure-industrie.
Leisure industry. --- Marketing --- Philosophy. --- Economie. --- Marketing. --- Applied marketing --- marketing --- Sociology --- Psychology --- Economics --- Economie --- Leisure industry --- Beleveniseconomie --- Communicatie in en door de onderneming --- Vrije tijd en toerisme (cultuur) --- 369 --- beleveniseconomie --- consumentengedrag --- emoties --- Consumer goods --- Domestic marketing --- Retail marketing --- Retail trade --- Industrial management --- Aftermarkets --- Selling --- Commercial leisure services --- Leisure services --- Service industries --- Philosophy --- in- en verkooporganisatie en -techniek --- gevoelens --- 330.02 --- 330.02 Theoretische economie. Economische theorie. Economische analyse--?.02 --- Theoretische economie. Economische theorie. Economische analyse--?.02 --- Vrijetijdsbesteding --- Consumptiegedrag --- Psychologie van de consument --- Consumentengedrag --- Trends --- Recreatie --- Consumentenpsychologie --- Trend --- Financiewezen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|